پیک نیچر PicNature

تصاویر دیدنی از طبیعت, حیات وحش و ...

پیک نیچر PicNature

تصاویر دیدنی از طبیعت, حیات وحش و ...

پیک نیچر                    PicNature
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۳۸ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

هرچند که می‌گویند زمین کوچک و گرد است، اما دیدن زیبایی‌های آن، هنوز هم می‌تواند شگفت‌آور و شیرین باشد. شرایط اقلیمی و آب و هوایی و تغییر فصل‌ها، می‌تواند جذابیت های زیادی در چشم‌اندازها ایجاد کند. برخی از تصاویر این ایمیل، به‌طور کاملاً طبیعی به‌ وجود آمده‌اند و در برخی، نقش انسان پایه‌گذار زیبایی ایجاد شده است. شاید با دیدن این تصاویر، شوق سفر و دیدار این مکان‌ها از نزدیک، برای‌تان زنده شود.

تونل عشق در اوکراین

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۳ ، ۲۲:۵۹
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۳ ، ۱۴:۲۰
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۳ ، ۰۸:۵۸

گرفتن نام "سفرکننده دور دنیا” چیزیه که خیلی ها آرزوش رو دارن. شاید فکر کنید برای رسیدن به این موقعیت دیر باشه، یا حالا حالا ها طول میکشه تا بهش برسید. یه عکاس استرالیایی خلاف این رو ثابت کرده. یوهان لولوس از سال ۲۰۱۳ شروع به گشتن دور دنیا کرد. شاید زمان کمی به نظر برسه، اما اگه بدونید یوهان چندیدن کیلومتر مسافت رو برای دیدن شگفتی های دنیا طی کرده، نطرتون عوض میشه.
سال گذشته یوهان مسافت ۴۰ هزار کیلومتر سرتاسر استرالیا رو طی کرد. اون از همه استان ها رد شد و حتی یه دونه شون رو هم از قلم ننداخت! این سفر پر ماجرا در سرزمین کانگوروها و طوطی ها یه مجموعه عکس فوق العاده زیبا به جا گذاشت.
همونطور که خود یوهان اعتراف می کنه:
"استرالیا کشور فوق العاده ایه، به همین خاطر دلم میخواست هر چیزی که در سفرهام دیدم رو با شما به اشتراک بذارم.”
در این مطلب چند تا از بهترین عکس هایی که از مناظر حیرت انگیز استرالیا توسط یوهان لولوس گرفته شده رو می بینید.

۱۲ آپوستل

صخره های سحرآمیز روی لبه ی ساحل جنوب استرالیا، منظره ای رو خلق کردن که به ۱۲ آپوستل معروف هست.

مناظر حیرت انگیز استرالیا از دید دوربین یوهان لولوس
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۳ ، ۱۴:۵۵

 بهترین تصاویر علمی هفته را به انتخاب پاپ‌ساینس ببینید: از سمور تمساح‌خوار و حوض نقاشی تا کرم اژدها، رنگین‌کمان دود، زخم حافظه نروژ و زیباترین پرتاب موشک در جهان

,سمور دریایی که تمساح می‌خورد! +عکس شکارچی,تمساح,کرم,خواندنی ها و دیدنی ها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۳ ، ۱۴:۵۱

این که از چه مدل و چه جنس مویی برخوردار هستید زیاد اهمیتی ندارد زیرا همواره می توان روشی برای کار و تغییر آنها یافت که در نهایت تاثیر قابل توجهی در ظاهر شما دارد. این مساله درباره حیوانات نیز به نوعی صادق است و موهای بلند در برخی گونه ها می تواند ظاهری جذاب و یا غیر معمول به آنها ببخشد.

برای بسیاری از حیواناتی که در ادامه این مطلب تصاویر آنها را خواهید دید مو یا خز بلند به عنوان ابزاری برای مقابله با سرما تکامل یافته است. برخی دیگر برای آن که دارای موهای بلند باشند توسط انسان دستخوش تغییرات ژنتیکی شده و پرورش داده می شوند. این حیوانات ممکن است به تنهایی حتی قادر به بقا در حیات وحش نباشند. آنها به طور معمول برای شرکت در مسابقات و یا در نتیجه تمایل افراد به در اختیار داشتن حیوان خانگی متمایز اصلاح ژنتیکی برای داشتن موهایی بلند را تجربه می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۳ ، ۱۴:۴۶

در هفته اخیر پس از ماه‌ها خشکی در زاینده رود آب به بستر خشک آن راه یافت و مردم و کشاورزان منطقه را شادمان کرد.
رودخانه زاینده رود که رگ حیاتبخش اصفهان به شمار می رود و در سالهای اخیر به دنبال کاهش بارندگی بارها طعم خشکی را چشیده است چند روزی است پر آب شده و حال و هوای شهر و مناطق اطراف آن را عوض کرده است.
گرچه مردم این شهر مدیریت ضعیف در سالهای اخیر را یکی از عوامل خشکی زاینده رود می دانند اما منابع تاریخی از خشکسالی های مداوم این رود در ادوار مختلف حکایت دارد. در گزارش مصور عکاسان قاجار در همین رابطه خشکی زنده رود در عهد قاجار را مشاهده کردید.
به گزارش منابع تاریخی خشکی های پیاپی زاینده رود باعث می شود ایده انتقال آب به زنده رود که با کارون سرچشمه مشترکی دارد از قرن ها قبل مطرح شود. گرچه اولین بار چنین طرحی در کتاب تاریخ یعقوبی مطرح شده اما طرح عملیاتی ان از زمان صفوی و با پایتخت شدن اصفهان در دستور کار قرار می گیرد؛ نتیجه کار ایجاد یک بریدگی به طول 300 متر، عرض 60 متر و عمق 50 متر بود.
"سانسون" سفیر پادشاه فرانسه که در عهد شاه سلیمان صفوی به اصفهان می‌آید ضمن اشاره به خشک شدن زاینده‌رود در فصل تابستان، می‌گوید شاه نقشه ای را در نظر گرفته که آب کارون که رودخانه بزرگی در 12 فرسنگی بالای اصفهان است و فقط کوهی آن را از زاینده‌رود جدا می‌سازد به آن ملحق کند. به نوشته او مسیو ژنه، مهندس فرانسوی نیز الحاق آنها را بر عهده گرفته است. با این حال هم او خبر می دهد که پروژه با کارشکنی صدراعظم وقت، شیخ علی خان زنگنه، متوقف می شود چراکه شیخ علی خان گمان می‌کند در صورت پر شدن زاینده‌رود، دیگر محصولات او در در کرمانشاه و همدان در بازار اصفهان فروش نخواهند رفت.
کار انتقال آب در عهد صفوی و قاجار چندان پیشرفتی نمی کند گرچه دراوایل مشروطیت مردم "سده" پیشنهاد می‌کنند که کار انتقال آب از سرگرفته شود و مخارج آنرا دویست هزارتومان برآورد می کنند اما این طرح نیز به اجرا در نمی آید.
اما سرانجام در سال 1327 هجری شمسی کلنگ تونل کوهرنگ بزمین زده می شود در 24 مهر 1332 ش اولین تونل انتقال آب به زاینده رود افتتاح می شود. تا این زمان همچنان خشکسالی ادواری در کنار پرآبی سال‌های پر بارش گاه و بی گاه چهره زاینده رود را تغییر می‌دهد. در این میان عکاسان قاجاری که به اصفهان سفر می کرده اند یا عکاسان اصفهانی چون "میناس" عکس های زیادی از سالهای خشکی و پرآبی زنده رود در عهد قاجار عکاسی کرده‌اند. از تاریخ عکس ها اطلاع دقیقی در دست نیست و تنها نام عکاسان این عکس ها که ارنست هولتزر، آنتوان سوریوگین و میناس هستند برای ما مشخص است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۳ ، ۱۱:۴۵

ساکنان استرالیا به اندازه کافی خوش شانس هستند که شاهد پدیده ای جالب و کمیاب هواشناسی در آسمان باشند. 
در این پدیده قسمتی از آسمان در میان ابر هاسوراخ به نظر می رسد و رنگین کمان زیبایی هم در این سوراخ دیده می شود. 
این پدیده جالب زمانی اتفاق می افتد که تکه ابری شروع به باریدن یخ می کند ولی این یخ ها سریعا ذوب شده و به زمین نمی رسند.

پدیده جالب هواشناسی در استرالیا (عکس)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۳ ، ۱۱:۴۴

قلعه‌ها، قنات‌ها و دره‌هایی با دالان‌ها و هزارتوهای وهم‌انگیز، جنگل‌های تاریک با صداهای مخوف و عجیب، قبرستان‌هایی با سنگ قبرهایی مرموز و بیابان‌ها و ریگزارهای وسیع با شن‌های روان و بلعنده... این‌ها مناطقی ترسناک و یا خطرناک نیستند که در تسخیر جن و ارواح باشند، بلکه فقط با افسانه‌های محلی آمیخته شده‌اند و به مکان‌هایی رازآلود و گاه خوفناک به باور مردم تبدل شده‌اند.

ماجراجویی در مناطق ترسناک یکی از جذابیت‌های گردشگری است، برای همین هر از گاهی فهرستی از جاذبه‌های گردشگری عجیب و ترسناک بیرون می‌آید که راهنمایی می‌شود برای آن‌ دسته از ماجراجویان کنجکاوی که می‌خواهند سفری سرشار از هیجان و دلهره را تجربه کنند؛ دلهره‌ای که از افسانه‌ها و خرافات غیرمستند برمی‌آید و با ماجراجویی در بانجی‌جامپینگ‌ها در ارتفاعات و یا دهانه‌ آتشفشان‌ها، شنا میان آبزیان کشنده و خطرناک، رانندگی و یا پیاده‌روی در گذرگاه‌های باریک و مرگبار، اسکی و سنگ‌نوردی در خطرناک‌ترین پرتگاه‌ها و دیواره‌ها و قایق‌رانی در رودخانه‌های وحشی فرق می‌کند.

بیشتر مکان‌هایی که در ایران به اصطلاح ترسناک و یا مرموز معرفی شده‌اند، داستانی عجیب و گاه باورنکردنی دارند که کنجکاوی مسافران غریبه را برمی‌انگیزد تا حتما آن منطقه را ببینند و روح کنجکاو خود را در آن محیط عجیب به چالش بکشند، مثل ریگزار جن که عنوان وحشتناک‌ترین منطقه‌ی ایران را به دوش می‌کشد و هیچ برگشتی از آن متصور نشده و یا دره‌ای که روزها زیبایی شگفت‌انگیزی دارد و شب‌ها محل گذر ارواح است و افسانه‌های دیگری از این دست که برای خزینه‌ی حمام‌های قدیمی، خانه‌های کاه‌گلی، قنات‌های باریک و عمیق و جنگل‌های انبوه روایت می‌شود؛ اما هیچ‌یک سندیت علمی و یا تاریخی ندارد تا مدرکی مستند بر صحت باورهای مردم باشد و یقینا بررسی‌های کارشناسان می‌تواند پرده از اسرار آن‌ها کنار بزند.

جنگلی که جیغ می‌کشد

در نزدیکی‌های مشهد، جنگلی انبوه وجود دارد که به گفته‌ی ساکنان آن حوالی، شب هنگام صداهای وحشت‌آوری از آن به گوش می‌رسد، صداهایی که شبیه جیغ یا صوت است.

جنگلی که جیغ می‌کشد/ دره‌ای که معبر ارواح است
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۳ ، ۰۸:۲۷

سازمان‌های زیست‌محیطی جهان هر سال فهرستی از گیاهان و جانوران را منتشر می‌کنند؛ موجوداتی که به حمایت ویژه جهانی برای تداوم زندگی نیازمندند.

به گزارش زیست بوم، سازمان ملل متحد سال ۲۰۱۵ را به عنوان "سال جهانی زمین" معرفی کرده است. به همین دلیل نماینده زمین در سال ۲۰۱۵ نیز انتخاب شده است: مناطق تجمع آب زیرزمینی. این نوع زمین از فرسایش و سیل جلوگیری و با تصفیه آب باران از عناصر آلاینده زیان‌آور، بخش بزرگی از آب آشامیدنی را ذخیره می‌کند.

اگرچه این فهرست متفاوت است اما پرنده شکاری باز در زمره اسامی مشترک سازمان های زیست محیطی قرار گرفته است. این پرنده از راسته شاهین سانان دیگر فقط زمانی دیده می شود که به شکار مشغول باشد و مدتی در آسمان دور بزند.
باز
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۳ ، ۰۸:۲۲