پیک نیچر PicNature

تصاویر دیدنی از طبیعت, حیات وحش و ...

پیک نیچر PicNature

تصاویر دیدنی از طبیعت, حیات وحش و ...

پیک نیچر                    PicNature
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۱۹
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۳۸
میلیون‌ها نفر در آمریکا شاهد خورشیدگرفتگی تماشایی ۲۱ آگوست ۲۰۱۷ بودند. اما شاید هیچکس بیش از دانشمندان، محققان و فضانوردان ناسا این پدیده را تحسین نکنند. در انتظار این رویداد که بعد از ۹۹ سال رخ می‌داد، این سازمان حتی یک وبسایت مخصوص خورشیدگرفتگی ۲۰۱۷ راه اندازی کرد. ناسا برای توانایی در گرفتن عکس‌های باورنکردنی از منظومه شمسی مشهور است؛ بنابراین عکس‌های جالبی از این خورشیدگرفتگی گرفته اند. ناسا بهترین عکس هایی که از زمین یا خارج از زمین از این پدیده گرفته را منتشر کرده است. این تلاش برای جذب مردم به موارد مرتبط با فضا و تشویق آن‌ها به نجوم است.
 
عکس ترکیبی که از ۴ فریم تشکیل شده و ایستگاه فضایی بین المللی را با شش فضاپیما نشان می‌دهد که از مقابل خورشید با سرعت ۵ مایل در ثانیه عبور می‌کنند. پارک ملی Northern Cascades در واشنگتن.
 
 بهترین عکس‌های ناسا از خورشیدگرفتگی سال ۲۰۱۷
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۳۷
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۳۵
در روزهای گذشته شش فوران بی‌سابقه و شدید خورشیدی به سمت زمین آمده که می‌تواند باعث قطعی برق و بروز مشکلات ارتباطی شود. این رویدادها بزرگترین اشعه های ناشی از طوفان های خورشیدی، طی ۱۲ سال گذشته است.
 
رصد بزرگترین طوفان خورشیدی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۳۳
در ۲۱ آگوست ۲۰۱۷ میلیون‌ها نفر بااستفاده از عینک‌های مخصوص به یک چیز خیره شده بودند و سعی می‌کردند خورشید گرفتگی را تماشا کنند. نه تنها ببینند، بلکه سعی کردند این لحظه حیرت انگیز را در عکس هایشان جاودانه کنند و اگر موفق به دیدن این پدیده نشدید یا دیر رسیدید می‌توانید بهترین عکس‌های آن‌ها را در این مطلب ببینید.
 
یک خورشید گرفتگی کامل در بخشی از اورگان تا چارلستون، کارولینای جنوبی مشاهده شد و خورشید گرفتگی ناقص در سراسر آمریکای شمالی و بخش هایی از آمریکای جنوبی، آفریقا و اروپا قابل مشاهده بود. از سال ۱۹۱۸ این اولین بار بود که سراسر آمریکای شمالی این پدیده را شاهد بودند.
 
بهترین عکس‌های خورشیدگرفتگی سال ۲۰۱۷
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۳۱
رابرت، پسر استیو اروین، مصداق باورنکردنی شعر «پسر کو ندارد نشان از پدر» می‌باشد. استیو اروین یکی از چهره‌های سرشناس استرالیا در زمینه حیات وحش بود که به هنگام تهیه فیلمی از آبزیان با نیش یک سفره ماهی زهر آلود کشته شد. او که به شکارچی تمساح شهرت یافته‌ است با تهیه فیلم‌های مستند درباره حیات وحش استرالیا شهرت ملی یافت و سپس با برنامه مستند «شکارچی تمساح» در سطح بین‌المللی شناخته شد.
 
رابرت قدم در جای پای پدرش گذاشته و به جهانیان کمک می‌کند که عاشق طبیعت شوند. رابرت از سنین بسیار کم عاشق طبیعت شد و حالا با خانواده اش به نقاط مختلف این سیاره سفر می‌کند و زیبایی قلمروی حیوانات را مستند می‌کند. این پسر ۱۳ ساله بااستعداد عکس‌های حیات وحش را در اینستاگرام خود را مردم به اشتراک می‌گذارد تا از آن لذت ببرند. می توانید برخی از آن ها را در این مطلب مشاهده کنید.
 
 پسر ۱۳ ساله استیو ایروین، برنده جایزه عکاسی حیات وحش
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۳۰
مسابقه عکاسی مونو ویژن به تازگی برندگان سال ۲۰۱۷ خود را از میان ۴۰۰۰ عکس اعلام کرده است. این مجله پیشرو در عکاسی این مسابقه را راه اندازی کرده تا به عکاسان آماتور و حرفه‌ای فرصت نمایش بهترین عکس‌های تک رنگشان را بدهد. این رقابت در ۱۲ دسته از عکاسی مفهومی تا حیات وحش و معماری را در برگزار می‌شود. جوایز به تصاویر تک و همچنین مجموعه عکس‌ها تعلق می‌گیرد. برندگان برای جایزه ۵۰۰۰ دلاری رقابت می‌کنند و توسط هیئیت داوران متشکل از عکاسان، منتقدان و گالریست‌ها قضاوت می‌شوند. جایزه بزرگ تک عکس امسال به کراس توئیندر برای عکس ماهرانه اش از بازار ماهی در آفریقا تعلق گرفت. آتوپ شاه برنده جایزه بزرگ مجموعه عکس شد که مجموعه اش شامل عکس هایی از حیات وحش کنیا بود.
 
برندگان مسابقه عکاسی سیاه و سفید «مونو ویژن»
عکاس: آنوپ شاه
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۲۸
عکاسی از طبیعت یکی از جذاب ترین سرگرمی هایی است که هر فردی می تواند در زندگی خود تجربه کند. البته اگر یک عکاس حرفه ای باشید و علاوه بر داشتن آگاهی از عملکرد دوربین های اس‌ال‌آر، نگاه متفاوتی هم داشته باشید، بدون شک می توانید عکس های فوق العاده زیبایی به ثبت برسانید.

«مت برگس» یکی از همین افراد است؛ هنرمندی که به عکاسی علاقه وافر داشته و برای خلق تصاویر ماندگار، تلاش می کند. او به طور ویژه در زمینه عکاسی از اقیانوس فعال است و به گفته خودش، با تلفیق نور و آب، تصاویر خلاقانه انش را ثبت می نماید.

«برگس» حدود ۶ سال است که هر روز پیش از طلوع آفتاب به ساحل اقیانوس رفته و عکاسی می کند. به گفته این هنرمند هیچ لذتی بالاتر از این نیست که روز خود را به این صورت آغاز کند.
 
تصاویر بی نظیر از ترکیب نور و آب 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۲۷

سایمون راپل عکاس سوئیسی است که در دهکده ای در شمال این کشور زندگی می کند و برای عکس هایی که از کوهستان به ثبت رسانده شهرت زیادی داشته و جوایز متعددی نیز برده است. او عکاسی را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرده و و از آن زمان به بعد شوق و اشتیاقش روز به روز برای عکاسی از طبیعت بیشتر شده است.

 
نمایشی از عظمت و قدرت طبیعت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۲۵