پیک نیچر PicNature

تصاویر دیدنی از طبیعت, حیات وحش و ...

پیک نیچر PicNature

تصاویر دیدنی از طبیعت, حیات وحش و ...

پیک نیچر                    PicNature
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

مناظر خیره کننده زیادی در دنیا چه طبیعی و چه ساخت بشر وجود دارد. اما گاهی اوقات این پدیده ها به قدری عجیب هستند که باورتان نمی شود به طور طبیعی اتفاق افتاده باشند. در این جا به برخی از این پدیده های طبیعی عجیبی که در دنیا رخ می دهند اشاره کرده ایم.

بیولومینسانس

باورنکردنی‌ترین پدیده‌های طبیعت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۶ ، ۰۸:۱۵
بهترین عکس‌های پرندگان در سال ۲۰۱۷
رفتار پرندگان: خوزه گارسیا
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۶ ، ۱۲:۳۳

زیر میکروسکوپ‌های قوی و پیشرفته، دنیایی عجیب و پنهان وجود دارد که موضوع مسابقه عکاسی نیکون قرار گرفته است. این رقابت عکاسی که با نام "دنیای کوچک نیکون" (Nikon Small World) شناخته می شود به منظور تاکید بر اهمیت علمی و زیبا شناختی تصاویر میکروسکوپی، جوایزی را برای محققان و علاقه‌مندانی که زیباترین عکس‌های مرتبط با این زمینه را ثبت کرده‌اند، در نظر گرفته است.

برای داوری عکس های میکروسکوپی ارسال‌شده توسط شرکت‌کنندگان در رقابت امسال، کارشناسانی مستقل دو هزار تصویر دریافت شده را بررسی کرده و بیست مورد از آن‌ها را بر اساس تکنیک تصویربرداری، عناصر زیباشناختی و سوژه مورد نظر انتخاب کرده‌اند.

تصویری از نگاه خیره یک عنکبوت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۶ ، ۱۲:۳۰

نشنال جئوگرافی که یکی از مشهورترین موسسات منتشر کننده عکس و فیلم در حوزه طبیعت، حیات وحش و محیط زیست به شمار می رود هر ساله در موضوعات مختلف رقابت برای انتخاب برترین عکس ها را برگزار می کند. مسابقه امسال نیز به تازگی آغاز شده و داوطلبان تا ۱۷ نوامبر فرصت دارند آثار خود را برای شرکت در این رقابت ارسال کنند. جایزه بزرگ این مسابقه ۱۰ هزار دلار همراه با انتشار در مجله نشنال جئوگرافیک است. در زیر تعدادی از تصاویر زیبای ارسال شده به این مسابقه را با هم ببینیم.

مسابقه عکاسی نشنال‌جئوگرافی ۲۰۱۷
جزیره کالسوی و فانوس کالور در جزایر فارو
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۶ ، ۱۴:۵۰
با پذیرش عمومی نظریه خورشید مرکزی، تلاش دانشمندان برای شناخت جهان‌های مختلف آغاز شد. ما را در سفر به سیارات منظومه شمسی به کمک تصاویر ناسا همراهی کنید.

منظومه شمسی در دوران رنسانس کشف شد و از همان زمان، فلاسفه پذیرش یافته‌های علمی را به مشاهدات عینی و نظریه‌های منطقی مشروط کردند. سرانجام با گذشت چند قرن نظریه خورشید مرکزی نیز به طور رسمی مورد پذیرش عموم مردم و بسیاری از دانشمندان قرار گرفت. نظریه خورشید مرکزی برای اولین بار توسط نیکلاس کوپرنیک (Nikolaus Kopernikus) و در کتاب «درباره گردش افلاک آسمانی» مطرح شد. طبق این نظریه، خورشید در مرکز جهان واقع شده و سیارات منظومه شمسی پیرامون آن گردش می‌کنند.
 
سفری به سیارات منظومه شمسی با تصاویر رسمی ناسا
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۶ ، ۱۲:۰۰
«زیبای سیاه واقعی» لقبی است که مردم درمورد فردریک کبیر، یک اسب نر فریزین ۱۶ ساله و زیباترین اسب جهان به کار می‌برند. فردریک در هلند متولد شده و در شش سالگی توسط استیسی نازاریو به آمریکا آورده شده است. این اسب به نمونه باشکوهی تبدیل شده که زیبایی اش حسادت هرکسی را برمی انگیزد. تصاویر فردریک کبیر هزاران بار در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته شده است. هیچکس نمی‌تواند باور کند که او چطور این اندازه زیبا و باشکوه است، با بدن عضلانی، درخشان و یال‌های سیاهی که در باد می‌رقصند و برخی حتی او را زیباترین اسبی می‌دانند که این سیاره به خود دیده است.
 
بااین حال زیبایی فردریک کبیر قبل از این هم توجه زیادی را به خود جلب کرده بود و عکس‌ها و ویدئوهای منتشر شده از او در سراسر جهان طرفداران زیادی را جذب او کرد. نازاریو می‌گوید فردریک از زیبایی خود کاملا آگاه است و هیچ چیزی را بیشتر از این دوست ندارد که در طول مسابقات کانون توجه باشد. بااین حال حیوان بسیار آرامی است و شخصیت ملایمی دارد. اولین فرزند او در آگوست ۲۰۱۵ متولد شد و تصور می‌شود ویژگی‌های فیزیکی حسادت برانگیز پدرش را داراست.
 
جذاب‌ترین و زیباترین اسب جهان 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۶ ، ۱۴:۲۰
در گذشته موجودات زیادی بسیار بزرگ تر از اندازه واقعی ما انسان ها روی کره زمین وجود داشتند موجوداتی مثل دایناسورها و کبوترهای عظیم الجثه. اما این موجودات فقط به گذشته تعلق ندارند بلکه امروزه نیز طبیعت ما را با مخلوقات عظیمش شگفت زده می کند.

درخت سکویا

بزرگ‌ترین مخلوقات روی کره زمین

سکویا بزرگ ترین درخت روی کره زمین است. این درختان ۸۰ متر ارتفاع و ۷ متر پهنا دارد.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۶ ، ۱۴:۱۸
اخیرا شاهد جنبه سخت و خشن طبیعت در طوفان ایرما بوده ایم، بنابراین الان بهترین زمان اعلام فینالیست‌های پنجاه و سومین مسابقه سالانه عکاسی از حیات وحش است که زیبایی طبیعت را به ما یادآوری می‌کند. امسال موزه تاریخ طبیعی لندن ۱۳ عکس را از میان ۵۰ هزار عکس ارسالی از ۹۲ کشور مختلف انتخاب کرده است. برندگان یک بلیت برای مراسم اهدای جوایز و هم چنین جوایزی تا ۱۳ هزار دلار دریافت خواهند کرد.
 
بهترین عکس‌های حیات وحش سال ۲۰۱۳ اعلام شدند
عکاس: سرگی گورسکوف از روسیه
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۶ ، ۱۳:۱۲
 امسال سومین دوره مسابقات سالانه عکاس پرندگان برگزار شد که به زیبایی و تنوع پرندگان اختصاص دارد و اخیرا برندگان خود را در هفت دسته اعلام کرده است. علاوه بر جایزه بهترین پرتره و پرندگان در پرواز، این مسابقه به بهترین تصویر کلی و بهترین مجموعه نیز جایزه می‌دهد.
 
امسال الجاندرو پریتو روجاس، به خاصر عکس به یادماندنی خود از فلامینگو‌ها درحال غذادادن به جوجه هایشان در مکزیک، عکاس پرنده سال نامیده شد. مارکوس وارسوو نیز جایزه بهترین مجموعه عکس پرندگان را برد. این مسابقه عکاسی با دسته هایی مثل عکاسی خلاق، عکاسان را به ارتفاعات جدید هنری هل می‌دهد. با تشویق خلاقیت می‌توانیم ببینیم چطور این عکاسان حیات وحش، طبیعت و عکاسی فاین آرت را با هم پیوند می‌زنند.
 
 
برندگان خیره کننده مسابقه عکاس پرندگان سال 2017
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۶ ، ۱۳:۱۲
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۶ ، ۱۳:۱۰