پیک نیچر PicNature

تصاویر دیدنی از طبیعت, حیات وحش و ...

پیک نیچر PicNature

تصاویر دیدنی از طبیعت, حیات وحش و ...

پیک نیچر                    PicNature
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دورافتاده ترین جزیره جهان

سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۰۷ ب.ظ
دورافتاده ترین جزیره جهان
تریستان یک جزیره آتشفشانی در وسط اقیانوس اطلس در فاصله 2816 کیلومتری از نزدیک ترین خشکی در آفریقای جنوبی و 3360 کیلومتر از نزدیکترین خشکی در آمریکای جنوبی قرار دارد. «ادینبورگ هفت دریا»، اقامتگاه اصلی این جزیره، به عنوان دورافتاده ترین اقامتگاه دائمی جهان شناخته می شود که بیش از 2400 کیلومتر از نزدیکترین اقامتگاه انسانی، سنت هلن فاصله دارد.
 
این جزیره تقریبا به شکل دایره است و به طور متوسط 11 کیلومتر قطر و 98 کیلومتر مربع مساحت دارد و بیشتر کوهستانی است. یک آتشفشان به نام قله کوئین ماری در این جزیره وجود دارد و فوران آن در سال 1961 باعث شد تقریبا همه مردم، جزیره را ترک کرده و به انگلستان بروند. با این حال، جزیره نشینان در سال 1963 بازگشتند و آن را بازسازی کردند. دورافتادگی این جزیره، ارتباط و حمل و نقل آن با دنیای خارج را مشکل کرده است. فقدان فرودگاه، راه دریایی را تنها راه دسترسی کرده است.

اگرچه این جزایر اولین بار در سال 1506 توسط کاشف پرتغالی، تریستائو داکونها کشف شد اما دریای متلاطم مانع از ورود او به جزیره شد. او جزیره اصلی را به نام خودش نامگذاری کرد. 140 سال بعد اولین انسان روی این جزیره پا گذاشت. اولین ورود به خشکی ثبت شده در این جزیره در سال 1643 بوده است. 120 سال بعد در سال 1767، اولین بررسی مجمع الجزایر توسط ناوچه فرانسوی انجام شد و گزارش یافته ها در سال 1781 منتشر شد. 30 سال بعد نیز اولین مهاجران دائمی وارد آن شدند.
 
امروزه این جزیره 264 نفر جمعیت دارد که تنها 8 نام خانوادگی دارند. اعتقاد بر این است که جمعیت فعلی از نسل 15 جد، 8 مرد و 7 زن پدید آمده اند که در زمان های مختلفی بین سال های 1816 تا 1908 به این جزیره آمده اند. همه ساکنان کشاورز هستند و سهم خود را دارند. هیچ خانواده ای ملاک شخصی در این جزیره ندارد، همه زمین متعلق به همه است.
 
دورافتاده ترین جزیره جهان 
 
دورافتاده ترین جزیره جهان 
 
دورافتاده ترین جزیره جهان 
 
دورافتاده ترین جزیره جهان 
 
دورافتاده ترین جزیره جهان 
 
دورافتاده ترین جزیره جهان 
 


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی